iklan

March 20, 2009

Sayang You Can Blahh!!!!

OOooooo....bukan sayang yang tu ok, yang ni filem terbaru Sharifah Amani dan Samuel Rizal

Sayang You Can Dance





Errmmmmm......what can i say about this movie?

EEEuuuoooowwwwwwwwwww........keji.....keji...KEJI btol movie ni! Kelas lakonan yang paling buruk sekali pernah aku tengok. Aku ingatkan Cinta Metropolitan lakonan KRU yang paling over the kayu sekali....rupanya ada lagi kayu daripada tu.

Ada beberapa sebab kenapa aku boleh kategorikan filem ni sebagai garbage of the year (walaupun baru bulan Mac...)...uhukk... :

1. Filem yang takde fokus. So kira dia melilau ikut suka dia nak gi mana....apa yang cuba Mr Director nak sampaikan bagi aku tak sampai. Yess...aku rasa dia memang banyak idea nak tunjuk....tapi TERLALU BANYAK sampai hilang fokus.

2. Kelas lakonan yang aammmmTTTTT la very the kayu chopstick!! kayu chopstick pun leh berlakon lagi bagus la....yang ni bukan Amani atau Samuel Rizal, tetapi Ebi dengan group members tarian dia....termasuklah Carmen Soo. Dafi? boleh tahan la.....

3. Karekter yang tak logik. Ramie (Samuel Rizal) ada ayah asal Sarawak dan mak dia orang Indonesia. Mak dia dah mati sejak dia kecik lagi so dia duduk kat Sarawak nun ngan ayah dia la. Tapi yang tak baper nak logiknya tu....sampai sekarang (dah besar panjang ni) dia speaking loghat indon lagi. Logik ke tu? sedangkan aku tengok ayah dia cakap real loghat sarawak lagi tok...*kalo nak pikir positif....kunun2 bibik dia orang indon la kot, tapi mana ada watak bibik? ke dah mati kot..

Kesimpulanya mudah saja....aku frust. Sangat membazir duit aku je beli tiket. Kalo bukan sebab aku terkenangkan duit tiket tu, aku dah angkat kaki dulu. Bosan sampai aku rasa nak jogging je kat dalam panggung tu. Tapi bukan la setap inci cerita ni aku tak suka, ada satu benda yang aku....yup....the poster is very nice....this one that attract me at first place to go and watch the movie.

^^Kenapa la agaknya Sharifah Amani boleh terima nak berlakon dalam movie ni?^^

*well, it's only my two cents opinion...who knows, others might found it very fun and entertaining movie..kihh...kihh...kihhh....*

No comments: