iklan

July 14, 2010

The Karate Kid 2010

Remember The Karate Kid made in 1984. Then came rite after Part II and III. Owhhhh.....i'm a BIG fan of those movie. Especially Part II ngeh....reason? hehe....i luv the theme song------>GLORY OF LOVE by Peter Catera...and of coz i luv to see that sweet lil Ralph Macchio....sekarang beliau sdh mau masuk veteran ok.

THE KARATE KID 1984
source : google
~
Ceritanya normal pasal seorg budak yg selalu kena buli then jadik hero pas blaja karate dgn Mr Miyagi....:D
~
Lebih kurang 26 thn pas movie yg pertama.....tahun ni kuar The Karate Kid versi kungfu. Why tajuk Karate Kid tp martial art yg diorg guna kungfu? Sendiri cari...sbb aku pun xfaham napa. Last monday pigi menuntun wayang bersama cik kam, sara ain n mak mertua (again ;p).
~
Cerita ni dh lama kat wayang tp blum sempat mau nengok sbb selalu saja ada halangan (hehe...yoyo...owhh)

THE KARATE KID 2010
Source : Google.com
~
Prebiu : Hrmm....rasanya best kot. Sbb ada kot? sbb rasanya dlm 2jam cerita jalan....30minit aku tido. Sebab penat xtido since final WC kan. Lagi pulak sbb turun salji dlm panggung .....sejuk gilakkkk tau x. Rasa tulang-menulang aku sakit sbb sejuk sgt. Tu sbb sangat xberkenan tgk movie kt Jusco Balakong. Aku rasa air-cond dia terlebih gas.
~
Tp cerita ni aku rasa best wpun tertinggal 30min. Lagi2 pasal Jaden Smith tu anak Will Smith yg best. Suka..suka. Plot cerita still sama dgn yg version 1980's...cuma yg ni watak tu dh tukar jadik a kalered boy dan sorg lelaki cina. Yg dulu a caucasian dgn atok Jepun.
~
Tp still xfaham...why The Karate Kid? why not The Kungfu Kid? :-T

No comments: