iklan

August 11, 2011

Produk Diri

Ni entry yang dah lama tersimpan dlm stor.

Sekarang baru nak kasi abis dan publishkan.

Wahhh....sbb k ija dah tag aku...maka otomatik blog ni updated.



MUKA



Kulit muka saya jenis kering kekadang oily. Dari muda remaja mmg mcm tu. Skrg dh masuk 3-series....muka perlahan2 hilang keoilyan...tu yg mula kulit merekah dan terjadinya kedut. Yess...kedut muka sudah mula kelihatan (kalau tengah senyum lah). Tapi takpe, muka menten comel walau tak gebu. Saya pernah try macam2 jenis facial wash, dan of coz la yang affordable dengan pendapatan saya. Sekarang saya pakai Olay.


p/s : saya tak pakai toner atau krim siang/malam..maybe tu muka keduts!



WANGIAN


Saya bukan lah pengumpul wangian a.k.a purfume macam husband saya. Ya, atas meja solek kami ada lebey kurang 7 botol purfume dia, saya punya ada 1 sahaja! Husband saya suka berwangi-wangian...tapi saya rasa dia tak pakai purfume pun dah sedia wangi...ketiak dia tak pernah busuk. I Like!! ehh...off topik pula, TERcerita pasal husband. Sekarang saya 'pinjam' dia punya purfume sebab saya punya dah abis. Husband cakap nanti dia nak belikan saya purfume baru. Sebab kalau saya beli sendiri nanti takut dia tak suka bau tu...saya kan isteri yang baik!! :D



ALAT SOLEK a.k.a Make-UP


Saya suka make-up!! yet ikut keadaan jugak la. Tapi sekarang ni tengah melaram dengan make-up. Saya pakai set Dior, lipstick Farmasi, blusher BodyShop. Owhh i luv make-uping....sebab sekarang tengah mood nak cantik untuk suami hehe...



SABUN BADAN a.k.a shower Gel


Yang ni sekarang saya pakai Dettol. Sebab bila mandi terasa bakteria semua swap-away bila pakai Dettol. Lagipun saya tak berapa suka sabun mandi yang wangi nanti sakit idung. Hidung sensitip nak wat macam mana kan. Dettol tu ala-ala bau hospital...tu yg saya suka. Pastu saya tak suka sabun buku...saya suka yang gel sahaja...senang--picit jer.



SYAMPOO RAMBUT


Masalah rambut saya sama mcm masalah dengan kulit muka. Berminyak. So bila dah berminyak maka masalah kelumumur datang sekali la. Tapi tu dulu, sejak masuk 3series, masalah tu dh xde sebab hormon 3 series kot hehe. Maybe sebab saya pakai Pentene kot....dah lama pakai, dan rasanya dah nampak sedikit hasil.



UBAT GIGI


Wei k ija, ni pon nak kena citer gak ker? melampau betol hahaha...ok la, sekarang saya pakai Colgate Total...konon supaya bersih 12 jam even pas makan la kan. Sapa yang kenal saya tau gigi saya tak cantik sebab ala-ala tangga. Tapi saya tak pernah ada inisiatif nak pakai braces. Sebab? saya rasa gigi saya dah cukup comel wakakaka....




UBAT KETIAK


Sangat penting!! sebab saya punya ketiak senang basah. So sekarang saya pakai Rexona spray. Tak suka pakai yang roll sebab rasa melekit. So ketiak saya sama wangi dengan husband saya hehehe...




PRODUK-PRODUK LAIN


Sekarang saya pakai kontek lens kaler!!! Wahhh....tu pun sebab HUSBAND saya yang beli. Aritu saya saya suh husband tolong beli, sekali dia beli yg ada kaler. Dia cakap dia suka kaler tu hehe..so SEKALI LAGI...sebagai sowang wife yang taat, saya turut jer :p


Sekian.

p/s : Aku rasa jalil kacak dgn fizah melaka pun lum jawab tag ko k ija. Sombong gila arr diorg ni.


4 comments:

crisda79 said...

wah tahniah2. akhirnya apdet gak blog hehe..

jap lagi aku serbu fiza ngan jalil. biasa ni tak buat tag aku. nanti aku babap korang huhu..

fz@ said...

bkn sombong..tp rajin je..hihihi

syntheare said...

kalo rajin sila lah jawab tag...xmau sombong2 arr....;p

jalilsalleh said...

kak ija ada tag saya ke? hahaha buat2 tak nampak