iklan

September 26, 2009

Jom Review Tsunami at Haeundae


Lama dah x tgk movie kan? Hehe.....sebab semua org bz....semua org? Hahaha......no la, cuma tiap kali nak gi msti ada hal lain yg nk kene buat. So smlm gi Alamanda dgn Haleem Izman gi tgk citer baru kuar...TSUNAMI AT HAEUNDAE. Ni 1st time aku nengok citer Korea kat wayang. Owhh....tgh aku beratur nk beli tiket aku terjumpa mamat ni....Azri hehe. Tkejut beroks? Yaaaa....sudah semestinya. Sebab? Dulu2 time aku DPA mana ada masa langsung gi tgk movie. Diulangi...X PERNAH okkk....sebab xsempat. Weekend dipenuhi dgn aktiviti basuh baju, sidai baju, lipat baju n iron baju hihihi. Dia pon sama nk tgk Tsunami at Haeundae.

So back to Tsunami on Haeundae ni...it was very good. Hebat gak owg Asia wat movie yg ala2 hollywood dh aku tgk. But plus Asians yg mmg tkenal dgn babak2 emosi yg melampau2kan. Kedang aku rasa emosi sedih yg cuba dia nk create tu terlebey sudah. Overall citer ni psl Haeundae-sebuah kawasan pelancongan yg tkenal kt Korea dilanda tsunami just like 2004 kt Acheh. Cuma yg ni mega tsunami sbb tinggi dia 500 feet okey. Bapak tinggi.....memang ngeri tgk...sdikit emo jg aku nengok sbb bila tkenangkan kejadian sebenar kt Acheh dulu. Aku sgt bersyukur sbb aku duk tmpt yg masih selamat lg.
-
So, u guys yg xtgk lagi leh la gi tgk coz it's a good movie, sgt touchable....oowhhhh....

No comments: