iklan

August 14, 2009

Berpoya2 di Istana Budaya

KL (7/8/2009) - Last Friday kan aku cuti. Pas aku ke sana-ke mari menguruskan hal2 personal dari pagi sampai la ke petang, terus aku bam balik umah siap2 nak gi amik kawan aku yg aku cakap minat kat abang Jamal tu la. Penatnya tidak terkira. Yelahh....selama ni aku jadik 'front desk' utk public, sekarang ni aku lak jadik public yang berurusan dengan Goment. Ermm...wat can i say? Banyak prosedur kene ikut but it was okey...sebab yang jenuhnya tu aku kene naik atas-turun bawah pastu naik atas lagi sebab nak settlekan satu borang. Tak mau complaint.....sebab aku paham naper sistem dia mcm tu.
-
Konsert start kul 8.30pm, sekali kami sampai kul 9pm. Why? Sebab kawan aku ni sebok nak gi main golf plak. Sekali sampai...mak aii...haaa amik ko paking sampai kat tepi2 jalan tu. Dah paking lari2 gi kaunter amik tiket. Tiket dah beli awal lagi kat agent, cuma tiket jer kene amik kat IB. Siap tu, lari2 lagi gi naik atas tinkat 3...hehe...yola kami beli tket 'paling' murah punya tu yg dapat seat 'paling' atas.

Sekali masuk...huhhh...ramai gak peminat Jamal Abdillah ni. Dari tua sampai la yg dak kecik pun ada. Ok...let me advise sumtin k....len kali nak gi tgk konsert kt IB, jgn le kudukut sangat, at least beli tiket yg grand circle. SEBAB? kalo ko duk upper circle ni.....ko akan nampak kepala Jamal Abdillah jer hehe. Tapi xpe la....at least i really2 do enjoy the show. He's a superb singer. Lagu2 duet dia ngan francisca peter, ogy tu semua yg best. Kehebatan Cinta....Sandarkan Pada Kenangan....waaa......romantisnya. FYI...during concert hps are prohibited okey. Jangan la ko nak curik2 buka hp....even nak msg pun. SEBAB? dia leh detect then nanti ko akan dilaserkan dengan laser merah. Hehehe... Kul 10 konsert berenti rehat jap 15minit. Macam citer hindustan plak ada berenti2 rehat hehe. Oooo...FYI lagik...konsert ni ada 2 segmen....1st half dia start dengan teater muzikal dulu...then 2nd half baru la konsert.

Pas abeh konsert....gi tengok pameran kat luar jap. Snap2 foto sana-sinun...trus chow balik. Yang len aku tgk tgh que kat depan nak tunggu Jamal kot. Ker nak tunggu Dato' CT sbb ct pun ada gak ngan hubby dia datang.

Ni la 'kawan' aku yang minat sangat kat Jamal Abdillah tu. Kalo gi karok jer....memang lagu2 Jamal ni la yg di'sumbangkan' oleh beliau..HEHE. Aku sangat happy bila dia happy. Tu la kalo bleh aku akan make sure dia happy sebab either dia happy atau tak tu akan mempengaruhi aku gak. Ermmm...walau ayat macam poyo....tapi aku nak cakap gak (huhuuuu blush*blush*) I Lap u B...ngeh..ngeh..ngeh...
-Sekian-






No comments: