iklan

August 25, 2009

Puasa Sang Musafir lalu

Dah masuk ari ke 4 puasa ni kan? 2 ari pertama penuh dengan tidur-tiduran haha. Yup sebab kalo dah duk umah xleh makan apa lagik...zzzzzzzzz all da way. Masuk ari -3, ari keje xleh la bermalas-malasan kan. Tapi aura nak tido tu memang ada and yesss....memang aku letih. Aku pun pelik nape mcm ni sedangkan dah banyak tahun aku blatih puasa....biasa ok jer. Ermmmm maybe sebab umur kot hahah.
::
Ari ni, t.ari tadi aku dah rasa lapar hehe. Amacm tu? Tapi sebab bz keje tu yg xrasa sangat. Thats why i lap weekdays during ramadhan coz there's so many things to do to forget about food. Kalo weekend duk umah asyik terpandang kat fridge jer haha. Orang selalu ckp kat aku....allaaaaa....ko mkn je la...ko bukan wajib puasa ponn. Hehe....suka ati aku la nak puasa kan? Leh diet maa. Jimat wang (yelah tu).
::
Aku nengok blog kawan2 xabeh2 gambar juadah berbukak pose...aiyaaa mana leh tahan ini macam. 3 ari aku berbukak kat tempat yg berbeza2. 1st day - makan kat umah B kat Kajang. Sempena pemergian baba ke Russia selama sebulan. Sian aunty maimon sbb suami terchenta xde bulan ramadhan ni huhu. 2nd day- aku bangun dekat2 nak magrib...kak ija bawak lauk dari kampung dia hehe.....langkah kanan btol aku, baru ingat nak gi beli. 3rd day - beli kat PARAM...wajib la kan gi param walau sekali. Pastu bawak makan kat opis sebab ada keje sket lagi aku kene settle. Ari ni aku x tau lagi mana aku nak gi menumpang kasih huhu......tetiba aku rasa lemah xmampu nak drive balik huhu....help! help!

2 comments:

ayu said...

cian kau cyn tak tahu nak menumpang kasih kat mana........btw baguslah ko cyn dah berlatih puasa.....hope ko tabah menghadapinya.....

syntheare said...

hehe....tq ayu 4 ur concern hehe. Ala aku saja ngada hehe dah biasa la tiap tahun mcm ni.