iklan

September 2, 2009

Ada bonus raya?

Oleh NORLIZA ABD. RAHMAN
pengarang@utusan.com.my

PUTRAJAYA 1 Sept. – Ura-ura kemungkinan kakitangan awam akan menikmati bonus sebelum Aidilfitri hangat diperkatakan walaupun Bajet 2010 dijadual dibentangkan pada Oktober ini...bla...bla..bla

‘‘Ya, saya ada timbulkan pada Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Kedua supaya jika dapat dipertimbangkan (pembayaran bonus) dan mereka senyum sahaja :)

‘‘Saya yakin senyuman yang diberikan itu akan membawa kegembiraan kepada kakitangan kerajaan yang dijangka menyambut Hari Raya Puasa pada 20 September ini,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini...bla....bla...bla...

‘‘Mereka sedar keadaan ekonomi tidak begitu baik tetapi mereka merayulah kalau boleh kerajaan faham mereka juga dalam keadaan yang tidak begitu stabil ekoran kenaikan harga barang,” katanya....bla...bla...bla...CEUPACS berkata, belum pernah berlaku dalam sejarah pembayaran bonus dibuat sebelum pembentangan bajet.

2 comments:

Cuyek said...

Xpe Cyn, ada bonus or not..aku tetap akan buat open house. Datang tau...(bkn sbg tetamu kehormat, tp usherer..hehe)

syntheare said...

Bukan aku menolak kcuyek...tapi aku rasa baek bagi org len yg blum penah jadik usherer lagi hehe....kali ni aku nak rasa jadik tetamu ko plak.