iklan

May 22, 2009

Bila Hafiz Menang Tapi Adam Lambert Kalah

Tahun ni dah start balik menonton cerita kat TV. Maksud aku dulu2 aku xlah serajin tahun ni nak layan TV. Dulu boleh kira rancangan or citer apa yang aku follow (secara serius)hehe...Tahun ni aku layan Akademi Fantasia n American Idol, OIAM? aku layan time final je hahaa....but one thing is that reality singing competiton is as good as eating nasi kerabu hehe. Ada masa aku teringin sangat nak makan...ada masa aku wat dek jer hahahaa.

~~ Hafiz did a great job!! yay..!!!~~

Last saturday gi ronggeng2 tengok final konsert AF ngan b (kene paksa hahaha) n Ain. Keadaan stadium yang macam pasar tu menyebabkan semua ikut haluan masing2. Kak Ija n gang duk site len aku ngan batallion aku duk site lain. Hasilnya, aku xde pun dalam gamar kak ija huhuhu...sebab B TERtinggal hp kat umah (citttt....poodah) aku punya hp lagi la langsung xglow in the dark hahaha....
Hafiz deserved to be the champs of AF. He's a good singer....ni telinga aku yg dengar la. Walaupun ada 'orang' tu hehee...cakap yg naib juara tu lagi better....tapi aku rasa sebab orang undi berdasarkan performances diorang setiap minggu. Lagipun maybe sebab budaya kita orang Malaysia yang masih belum semua dapat menerima perubahan pada remaja2 yang agak extreme dan berani macam Aril tu yg MUNGKIN menyebabkan vote for him tu agak kurang most probably dari golongan2 yg agak senior la. Tapi xpe, aku rasa Aril boleh berjaya walaupun xbawak crown juara AF tu. Rezeki masing2 maa....hehe. Apapun congratz to Hafiz.

'If he wins it's because he's gay, or if he loses it's because he's gay.'

Ramai orang cakap macam tu. So either one pun, it's still becoz Adam is a gay. Ok, bagi aku yang menonton American Idol secara serius tahun ni (hehee....i mean i got my own feveret la)...sebagai seorang layman, aku sangat suka dengan suara ngan imej Adam yang soooo...weird but mesmerizing hehe. Dia nak jadik gay ke straight ke or maybe duplex ke tu aku tak amik pot. Aku just minat muzik and style dia.

~~Adam Lambert and Kris Allen~~

Aku tak akan terkejut kalo lepas ni Adam akan lebih berjaya dari Kris sebab history AI dulu2 pun ada non-ado winner yang do it better in the industry. Tapi ada aku kesah hehe...but i do enjoy Adam's performances during AI this season.
Dah...sekian.

No comments: