iklan

May 22, 2009

Jumaat Malam Keliwon

Semalam basuh baju sambil2 tengok TV. Tukar punya tukar punya tukar....then berenti channel TV3...ooohh...malam ni ada cerita Keliwon. Setakat ni baru bape kali aku tengok citer yang berunsurkan seram dan mistik ni tapi biasanya aku x seram pun sebab custom hantu dia yang agak fake itu hehe. Tapi tu xpenting, yg pentingnya Keliwon ni bagus untuk bagi kesedaran kat orang supaya jangan gunakan ilmu hitam untuk dapat kejayaan. Sebab apa? Sebab segala kejahatan tu akan makan diri sendiri akhirnya.
~~~~~
Semalam Keliwon cerita pasal minyak dagu. OOhhhh....bila teringat cerita tu, takut pulak. Bukan takut kat hantu2 tu...tapi takut pada orang2 yang guna minyak dagu untuk bukan setakat tackle tapi siap ajak kawin sekali. UUUhhhh...NOOOO....
~~~~~~
Ermm...kekadang aku xsangka ada orang2 mcm ni...maybe sebab environment aku yg macam ni so aku xpernah kenal sape2 yg ada pengalaman guna atau terguna atau yg paling sadis terkena. Mungkin jugak dari cara kita treat atau layan orang yang boleh sebabkan orang nak kenakan kita. Sombong, berlagak, mulut xde insuran, suka merendahkan orang lain etc ni semua boleh boost up orang punya tahap kebencian kat kita.
~~~~~
So, moral of the story is....berbuat baiklah dengan siapa sahaja. Kalau xsuka pun...try untuk tegur dengan bahasa yang sopan-santun...kalau xleh jugak....wat b.o.d.o.h sudahlah....kalau wat b.o.d.o.h pun xleh jugak...ermmm....tu tanda2 dah kena gi attend kursus menangani konflik.

No comments: