iklan

June 15, 2009

Mari mengkritik movie terbaru - 17 Again & Drag Me To Hell

Last weekend kami (me n B) telah berjaya mengisi masa weekend dengan jayanya selama 2hari berturut2 dengan melawat TGV di JJ Balakong ngan GSC Alamanda. Sebab? dah lama tak dating sambil menontong wayang.

1st movie yang kami tengok adalah 17 Again....niat aku kalo leh nak tengok Drag Me To Hell. Yes...aku jenis yang suka tengok horror movie banding citer2 remaja macam ni hehe. Tapi problemnya B jenis 'PENAKUT' (mati aku pasni hehehe). Bukan apa, dia cakap kalo stakat nak tengok celah cari wat membazir duit tiket jer. Yeee....memang aku biasanya akan tengok celah jari tapi desire aku utk tengok benda2 horror ni melangkaui segala-galanya.

Ok, back to 17 Again ni....memula aku macam ikut je la c B tengok citer ni kan, sekali aku tengok poster dia....hehheee....Zac Efron la wei...aku suka tengok dia ni. Sooo...cumil time dia nari2 kat High School Musical. Citer ni not bad la....but a good start for Zac Efron untuk melarikan diri dari budak sekolah encem yang pandai main basketball, leh menari, menyanyi (huhhh....sungguh perfect). This movie is more to komedi tapi still tak sampai level movie2 Adam Sandler (Adam Sandler is way too good man!!)

Keesokan harinya (Sabtu) B macam tau2 jer aku kempunan nak tengok citer Drag Me To Hell semalam. Dia ajak gi tengok movie ni!! Huh...mula2 aku mcm xcaye je....biar betol dia ni...tapi aku suka lompat2 (dalam hati je la ok...aku kene la menjaga nama baik aku lagi2 tengok kat Alamanda hehe).
OO....wat can i say about this movie. 1st thing i expect it should be a good movie becoz it was direct by Sam Raimi (director of Spiderman's movie). Wat did i get? YESSS...it was a good horror plus ada unsur kelakar sket. Maybe dia xtak mau bagi viewers stress sangat kot.

Overoll the story is about seorang manusia yang ada hidup yang sempurna tapi yet ada rasa greedy. Sebab ke'greedy'ian dia, dia telah menyebabkan orang lain marah and apa lagi...macam kat Malaysia ni, ko sakitkan hati orang je...haaa...silap2 orang kene santau a.k.a black magic. Moral of the story....kalau boleh jaga sebaik2nya hati orang lain...u'll never know wat he or she can do to u. A very good movie for us to learn something that is not new but we sometimes never realize how it can turn our life up side down (ingatan untuk diri sendiri jugak).


Ok....that's all for now...nanti kritik movie lain plak. Upcoming movie to be watch - Transformer : Revenge of the Fallen.

No comments: