iklan

July 22, 2009

Pelajaran Hari Ini

Bukan mudah jadi pemimpin. Yup...sesuai la dengan gaji yang diterima setiap bulan kan. Makin besar angka gaji...makin besar tanggungjawab yang perlu digalas. Tapi jangan tak tau.....masih ada sekelompok orang yang besar pangkatnya, besar gajinya tapi amat kecil kejenya. Kenapa boleh jadi macam ni? mudah saja.....sebab sekelompok orang2 ini bijak memanipulasi orang len. Keje dia seboleh2nya dia campak kat orang len. Yes....mungkin x salah kalau betol dia sebok dengan kerja2 lain yang lebih urgent...tapi kalau la disebabkan dia memang malas nak buat dan buat2 bz benda lain....thats wat we called hampagas.

Tapi nak wat camner...ini fenomena biasa di alam pekerjaan. Alaaaa biasa la tu....wat bodo sudah hehe. Mana ada manusia yang sempurna kat alam yang indah ni kan. Misti ada yang slack kat mana2....baru la advanturous sket hidup kita sehari2. Kalau dulu wat keje research, aku x sabar2 nak menunggu hari ISNIN. YEsssss.....dulu xde istilah Monday Blues untuk aku. Sebab? Dulu environment keje best.....kawan2 semua best...happening la kiranya. Tapi sekarang macam mana? Ermmm....i'm not complaining tapi keadaan dah x macam dulu. Maybe sebab tanggungjawab aku dah semakin berat kot. Lagipun usia dah semakin meningkat (hahahahahahhaaa....) so sekarang lebih matured dan lebey serius dalam idup (ngehh...ngehhh...ngehhh.....).
```
Dah la....sebenarnya aku x tau nak mengarut apa sebab aku xde citer2 yang best or mengembirakan. Sebab? kang kalo aku citer pasal keje kan mesti membosankan. So better aku diam jer tapi aku tau ada yang nak tau sangat kan aku buat apa sekarang heheheheeee....so kalo nak tau, aku sekarang jadik manusia yang mungkin membosankan sesetengah pihak iaitu keje-keje-keje. ARHHHHHH....BOSANNYA.......tapi aku sentiasa bersyukur sebab diberikan keje yang baik untuk aku spend duit gaji kat NICHII muahahahahahahahahaaaa........
```
p/s : TQ b for that Shin Chan....it bright up my day heheheee.....

No comments: